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 RPG Paper Maker

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Wanoklox
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 27 Sep 2015 - 12:23

Teaser =/= trailer ! Le teaser c'est "youhou j'existe !", et le trailer c'est une vrai démonstration des fonctionnalités ! Du coup ouaip quand j'ouvrirai vraiment mon greenlight je vais faire un bô trailer. Smile
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Wanoklox
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 4 Oct 2015 - 21:47

Bon, ça devient de plus en plus dur de travailler suffisamment sur le projet. J'ai des devoirs à rendre chaque semaine, j'ai l'impression d'être en retard partout. Mais malgré tout je continue à faire de mon mieux pour continuer le logiciel, je suis vraiment déterminée à le finir ! Désolée si les prochaines news sont un peu plus pauvres.

Couleurs :

Afin d'avoir une meilleure organisation, j'ai décidé de créer une section pour la gestion des couleurs. Ces couleurs que vous allez créer (ou déjà existantes) pourront être utilisées :
- Dans la BDD (par exemple pour changer la couleur d'un texte il faudra la sélectionner dans une liste)
- Dans vos scripts



C'est un usage très basique, vous pouvez évidement modifier le code hexadécimal si les 3 barres ne sont pas assez pour vous (en fait je voulais ajouter la teinte, la saturation, et la luminosité aussi mais j'ai eu quelques problèmes avec du coup j'ai laissé tomber).

Window skins :

Maintenant, les Window skins ! Ce n'est pas géré comme dans RPG maker.



Corners : Vous pouvez sélectionner 4 images pour les angles de votre fenêtre. Vous pouvez maintenant sélectionner un rectangle comme ça :



Je vais rajouter des ligne de grille, mais j'ai quelques problèmes avec la mise à jour du canvas (clignotements). j'essaye encore de debuger.
Si vous choisissez l'option "symetric", le logiciel va prendre votre angle en haut à gauche et dessiner automatiquement tous vos angles en faisant une rotation de votre premier angle.

Borders : Pareil pour les bordures, 4 images, ça peut être symétrique, et vous pouvez choisir si les images se répètent ou s'étirent.

Background : Vous pouvez choisir pour le fond entre une image ou une couleur (créée dans le gestionnaire de couleurs). l'image peut être répétée ou étirée.

Arrow animation : Ça représente la petite flèche en bas au milieu de votre boîte de dialogue.





Cependant, tout le système de window skin n'est pas vraiment fait. J'ai encore à implémenter ça rapidement...! Après ça je vais enfin pouvoir commencer l'écran de chargement. (déjà fait dans Clockwork mais a besoin de pouvoir être édité)
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 18 Oct 2015 - 21:01

News ici :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15494/

J'ai plus trop le courage de traduire, alors je laisserais comme ça à partir de maintenant.
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Sam 31 Oct 2015 - 15:11

C'est Halloween sur RPG Paper Maker ! Very Happy

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Sam 31 Oct 2015 - 15:40

Les citrouilles sont cool.
Sinon, au passage, ton RPG Paper Maker doit être très sympa par les T-RPG.
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 1 Nov 2015 - 5:39

Oui, c'est très très envisageable grâces aux blocs. Smile

Des news maintenant (en anglais maintenant) :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15573/

This week I wasn't really on holidays (only 1/2 during one week), but I took this small opportunity to relax (maths strike). Of course, I worked on the project too !


Tutorials :

I started a tutorial page HERE. This will be transfered on the future website.



I think that it's a really great way to see where I'm going on, I only write things that are (normaly) certainly working. I can clearly know what I'm doing and what needs to be done, and it also prepare the tutorial part I wanted to make for users. Actually, there are really trivial tips, but I'm still working on. I will often update this page.

For now, I will tell you each blog the new features I put.

Mouse picking :

On the last blog, I presented you a way to get the object that the mouse is pointing on with colors picking. However, I don't want to use that method anymore because :

- That can become quickly heavy
- It's not an "elegant" way

So what I'm using now ? Unfortunately, the new method is more mathematic (uh my maths strike is ruined). I'm using RAY CASTING :

The concept is just to get a ray (first of all its vector) starting on the camera position and pointing according to the mouse coordinates and camera position. A simple illustration (from that TUTORIAL) :



I'm still applying it, and I try to find the best way to use the ray in my case. I trully need to work hard on optimization, 'cause if I don't, that's just low. I'm always seeing my FPS bar, and I want it to stay at 60FPS, even for big maps. But it's really hard for me because of ruby and because it'sthe first time of my life I'm doing that. It's fascinating, but hard.

Halloween !

Hey, it's enough theory, it's HALLOWEENN !



This tileset will be included into the RTP pack, of course. Smile

That's all. I feel like it's not progressing fast, but I hope I will improve my time. It's a really short blog because I'm working hard on complex subjects, but I wanted to show you that I'm still here ! Very Happy

See you in two weeks.
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Raven
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 1 Nov 2015 - 11:03

J'y connais strictement rien à ce Ray Casting mais ça me rappelle la méthode de naviguer dans 3DSMax.

Bref, de bonnes news (comme d'hab). Et j'ai l'impression que tu te stresse que ça n'avance pas plus vite. Faut pas. Vraiment.

Bref, ce nouveau pack est vachement chouette en plus (j'aime beaucoup la colorimétrie que tu as choisis) ! Smile

Ah j'ai une question ! Est-ce que la taille des tilesets est limité en frame et en pixels ?

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 1 Nov 2015 - 12:35

Citation :
Et j'ai l'impression que tu te stresse que ça n'avance pas plus vite. Faut pas. Vraiment.

Oui, c'est pas évident à gérer. J'ai toujours détesté travailler lentement en pratique, mais c'est comme ça je peux rien y faire. Je peux pas m'empêcher de m'en vouloir de pas travailler plus vite...

Évidement je suis contente quand + de gens me suivent, et d'un autre côté forcément, y a une sorte de pression qui s'installe et qui est de plus en plus présente. Mais bref, ça reste une bonne chose, il faut toujours avoir une sorte de pression positive pour pas lâcher et continuer à progresser régulièrement. En tout cas vraiment merci pour ton soutien, ça remonte le moral. Smile

Citation :
Est-ce que la taille des tilesets est limité en frame et en pixels ?

A priori, non ! Je ne sais même pas si RM limite son tileset en pixel. Mais pour éviter les crash, il faut quand même fixer une limite (mais trèèèèèèèèèèès trèèès très grande donc largement suffisante). Pour les frames, ça se limite à la taille du tileset en pixel aussi.
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 15 Nov 2015 - 23:20

Devblog 9 :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15654/

Hi everyone !

Hum for the first week, I assume I did absolutely nothing (bouuuuuuh!), I had some hard mid-exams to revise. And then I tried to progress during this week. Smile

And huuu, there was this terrorist attack (I'm from Paris) + sick again this week-end. What a bullshit week.

Devlog - November 15th 2015 :

- New tutorials : (LINK HERE)

Citation :
III- Map editor
Citation :
1) Access to the map editor



If you want to edit a map, you need to select a map on the "map selector", and then to click on this button. This will open a new window if your map.

Citation :
IV- Launch your game
Citation :
1) Launch your game



If you want to quickly test if your game is working, just press the button play.

Citation :
2) Launch your game with the launcher



To launch your game WITH the launcher (to test its apparence), click here. If you set resolution properties into the launcher, that will be applied to the "play" button too.

Citation :
V- Manage languages

Here is the languages manager :



Citation :
1) Add a new language

Double click on a "< > " field, and then fill the fields of this language editor :



Citation :
2) Set a short name language

In the language editor, on the field "Short name", set the name you want. You have to confirm the name by pressing the button to the right of the name field. This cannot be :

- An empty field ("")
- A short name already existing

Citation :
3) Set the name of a language according to another language

In the language editor, for each page (each language), you have a name field to edit the name of a language according to another language.

Example: if you are editing a language with the short name "eng", then :
- page "eng" : name = "English"
- page "fr" : name = "French"
if you are editing a language with the short name "fr", then :
- page "eng" : name = "Anglais"
- page "fr" : name = "Français"

Why ? This will be usefull for players changing the game language.

Citation :
4) Set the languages priority (and default language)



In the languages manager, select the language you want to up/down and click on arrows to set the languages priority. The language on top of the list will be the default language of your game.

Citation :
5) Delete a language

In the languages manager, select the language youwant to delete, and just press on delete key. If you have only one language into your list, you will not be able to delete this one.

--------------------------------------------------------------------

- Launcher introduction
- Language manager performed (show all texts that can be translated, set a text in ALL languages or for EACH language)
- Displaying the name of the current project on the GUI bar

Language 2 :

You can see the progress with a large part of tutorials. There are some things I have done more but I can't present it yet (I just want to sleep now). I will present these new tutorials later.

Launcher :

I'm working on the launcher too (BIG WIP) :



This an optional part, you can choose if you want to have a launcher or not. You can edit it with some of these options :



More on the tutorials, later.


Sorry for poor paragraphs this week. It should be better next week, I'm really tired of this week-end, ahah.
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Lun 16 Nov 2015 - 18:21

Je trouve que tu fais preuve de beaucoup de professionnalisme dans l'ergonomie (lol le domaine où le développeur a souvent du mal) et la configuration que tu proposes Wano. C'est vachement bien réfléchi.

Je te félicite.

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Lun 16 Nov 2015 - 18:52

Perso je ne suis pas particulièrement intéressé par le projet dans la mesure où je ne m'en servirais certainement pas, mais ça serait vraiment te cracher à la gueule que de ne pas applaudir tout le travail mis en œuvre ici.
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Zexion
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Lun 16 Nov 2015 - 20:28

Je vois que tu as vraiment plein de bonnes idées. Ça devient vraiment très intéressant.
Enterbrain devrait en prendre de la graine plutôt que d'arrêter de développer des nouvelles fonctionnalités sur son logiciel au prétexte que c'est le rôle des scripts/plugins.
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Wanoklox
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Lun 16 Nov 2015 - 21:06

Ahah merci à tous ! Je commence à vraiment prendre de plus en plus goût au développement logiciel, je sens que je vais même me diriger vers cette branche à l'avenir (qui de surcroit est une voie plus sure que le jeu vidéo de manière générale).
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Mar 17 Nov 2015 - 17:35

@Wanoklox a écrit:
Ahah merci à tous ! Je commence à vraiment prendre de plus en plus goût au développement logiciel, je sens que je vais même me diriger vers cette branche à l'avenir (qui de surcroit est une voie plus sure que le jeu vidéo de manière générale).

Je plussoie ^^

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 6 Déc 2015 - 21:20

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15761/


Devlog - December 6th 2015 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation :
V- Manage languages
Citation :
6) Use a text field language

First, what is a text field language ? This is a simple text field with a flag on the right like this :



"I want to have a different text for each language!" :

Click on the flag, this will open a new window :



"I want to have the same text for ALL my languages!" :

Double click or press enter on the field, this will open a new window :



Citation :
7) Display/Set all the texts using a text field language


If you are not sure all your texts are translated, you can take a look on the "Display texts" into the languages manager, this will open a new window where you can see and set all your text field languages :



Citation :
III- Map editor
Citation :
2) Save your progress

On the toobar, press the "save" button. You can know the saving status with this icon :



Citation :
3) Show/Hide grid

Press G or click on "Options > Grid" in the toolbar.

Citation :
4) Move the camera position

Press W, A, S, or D.

Citation :
5) Set the camera orientation

Press your wheel mouse and move your mouse in the same time. Release your mouse when you want to stop moving.

Citation :
7) Draw with the mouse or cursor

Mouse :

Just left click on a square to apply what you want :



Cursor :

Press Space when you want to apply something where your cursor is.



Citation :
Cool Draw floors

By default, this is your first drawing mode. If you want the floors to be your drawing mode, click here :



After that, select the texture you want to apply here :



After this, you can draw.

--------------------------------------------------------------------

- Languages manager finished
- Ray casting working well
- Application for floors with ray casting (flat ground)
- Console
- Working on 3D render

Console :

If you already used RMXP or higher version with scripts, I found two kind of problems (tell me if I just went wrong with the engine) :

- The script editor : it's considered as a "dialog box", you HAVE to confirm your code and to close the window if you want to test your game. I think it's horrible when you want get back to you previous code by pressing CTRL+Z because your test revealed that your new code sucks, you just can't ! So, I will create a window with two buttons : "ok" to confirm (save) code, and "close" to close the window, and this window don't have to be closed if you want to test your game.

- The print command : you know the 'p "blabla" or print "Hello world!" opening a new dialog box. I found this horrible for testing... and I didn't find any way to display a console or something else.

Well ! I created my own console to display any text/object you want to see in real time, and without stopping your program. You can choose on the options if you want to display the console or not.

For example, this portion of code :

Code:
p $game_map
p "Hello world!"

Will write this :



But I kept a function to have the same RPG Maker XP result (because it's usefull too) :

Code:
print "Yosh!"



Pause the program, continue when you close the window

Note that I didn't seriously use any RPG maker after XP, I dunno if they improved it.

Mouse picking progress :

If you don't already know, I'm actually doing a remake of all the way I'm displaying/editing a map. I'm finding a correct way to be able to manage a 5000x5000 squares map by using ray casting. It's working well for floors, and this is much much better than before !

I've made a FRENCH tutorial for ray casting with ruby/openGL here : http://retrorender.net/ray-casting-en-ruby-opengl-ou-pointe-ma-souris-partie-1/#more-75

I will make an english tutorial especially for the RPG Paper Maker source code.

Overview :

In a previous blog, I wanted to put a map overview like this :



But just forget it. Instead of this, I'll put a 3D render of the map, a simple image of your last save. I think it's better, because nobody would use the 2D overview. I don't have any image of my works to present you (this is not still working well, I've got some problems and it wasted all my f****** day).
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 17 Jan 2016 - 22:40

Heyy désolée pour la longue absence, j'étais en période d'exams tendue donc j'ai du mettre en pause quelques semaine. De retour pour quelques news. (toujours en anglais)

Devlog - January 18th 2016 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation :
II- Manage maps
Citation :
Cool Delete a map

Right-click on a map and select "Delete map" (or on the map toolbar button). You can also press "delete" key. A warning window will be opened each time you try to delete something.

Citation :
III- Map editor
Citation :
Cool Set your height



Hover over this icon on the right of the toolbar. You can increase/descrease these two values by using your scroll wheel.

- The first item is the height according to your square size. For example, if you squares are 16 pixels sized and your value is 1, you'll be at 1*16 = 16 pixels height. Range : -9999 to 9999.
- The second item is a real pixels adding to the first item. For example, if the value is 4 with the first example, you'll have a 16 + 4 = 20 pixels height. Range : 0 to (square_size -1).

Citation :
9) Set your drawing mode



Hover over this icon on the right of the toolbar and select one of these items :

-Pencil : draw simples points/lines (see draw floors)
-Rectangle : draw rectangles (drag & drop) (TODO)
-Paint can : draw over all the textures you selected


--------------------------------------------------------------------


- Starting a winter tileset
- Preview item OK
- Grid height can be changed
- Improvements in editor code
- Pencil and tin
- Delete a floor


Preview item :

In my last blog, I worked with my map editor with ray casting. I got a preview item available working for my floors :



This should work well for autotiles and water too, I'm gonna do this for next week. I Got a lot of problems with that simple feature.. ! Very Happy

Drawing mode :

I added this part on my tutorials (see on top). I have done the classic pencil, and the paint can :



But this will only set the textures in the chunks displayed (hidden items (too far) cannot be edited).

Set height :

See the tutorials part for more details.





Well I'm trully happy to see that my new way to display and too get the mouse pick is working well. It's mainly running at 50 FPS when drawing, 60 FPS while only watching your fantastic creation. I think that the next blog will be posted for the next week.
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 24 Jan 2016 - 23:40

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/16077/

Devlog - January 24th 2016 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation :
III- Map editor
Citation :
6) Cancel an action

Press CTRL+Z or click on "Options > Cancel" in the toolbar (you can cancel 20 actions max).

Citation :
7) Redo an action

Press CTRL+Y or click on "Options > Redo" in the toolbar (you can redo 20 actions max).

Citation :
9) Delete with the mouse or cursor

Mouse :

Just right click on a square to delete what you want (be sure you are in the right section).

Cursor :

Press delete key when you want to delete something where your cursor is.

Citation :
13) Delete floors

Be sure that you are in the "floor" section, and delete (see "Delete with the mouse and cursor" before).

Citation :
------------------Done list------------------

-Bug with pen corrected (can now erase a floor)
-Deleting with keyboard managed too
-Loading bar when creating a new project (can be used for over kinds of loadings)
-Logo image displayed when starting the engine
-Bug with cancel (preview item saved) corrected
-Cancel system
-Redo system combo



-Paint can : working for a big sized tile selection



-Worked on rectangle drawing, but got many problems for the preview. So this will be finished for the next week.




How to draw/delete elements :

Drawing elements :

This depends on you grid position that you can modify here :



When you are drawing a floor or any other object with your mouse, this will always be according to where your mouse is pointing on (at the height of your grid). So if there is another object between your grid and your camera, it will be ignored.

Deleting elements :

When deleting, be carefull on your section mode. If you are on "floors" section, this will only delete "floors" elements, "sprites" section will only delete "sprites" elements, etc. Plus, you'll delete the first object in your section mode that your mouse is pointing on. So this is not depending on grid in that case.

When using cursor :

If you are drawing or deleting, this will always be according to your cursor position (so to the height of your grid too).
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Lun 25 Jan 2016 - 0:08

"kom dan èrrème"

Bravo pour le taff accompli, c'est impressionnant et il me tarde de pouvoir toucher la bête. oui
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 7 Fév 2016 - 22:17

Je suis trèèèès contente de vous annoncer que la démo va enfin sortir entre Mars et Avril ! Maintenant j'ai juste besoin de bénévoles pour les tests alpha.


Comment s'inscrire pour les tests alpha :

Si vous voulez m'aider à corriger des bogues, vous devez m'envoyer un email avec le sujet "ALPHA INSCRIPTIONS" à :

Wanok.rpm@gmail.com

(bon le site le fout en majuscule, mais c'est Wanok.rpm)

Vous pouvez y indiquer (optionnel mais utile)

-Votre nom (ou pseudo)
-Votre version de windows
-Votre processeur (fréquence)
-Votre RAM
-Votre carte graphique

Quand la version alpha sera prête, vous recevrez un email à votre addresse et vous pourrez présenter votre rapport ici. Les utilisateurs de Linus et Mac ne peuvent pas tester (malheureusement, la version finale devrait être uniquement disponible pour Windows).

Contenu de la démo :

-Principalement l'éditeur de map (sans événements)
-Création de projets
-Création illimitée de maps
-Pas de BDD
-Vous pouvez essayer d'utiliser vos propres tilesets pour voir si vos maps seront classes
-Vous ne pouvez pas lancer votre jeu
-Seules autres options : changer la taille des cases et la résolution de l'écran.

/!\ Les projets faits avec la démo ne devraient pas être compatibles avec la version finale
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Ven 18 Mar 2016 - 22:48

Gros changements, j'abandonne le langage Ruby pour passer au C#. Du coup, j'ai partagé le code source ruby. Je ne recommande pas particulièrement de télécharger cette version (instable), c'est surtout si certains sont intéressés par le code source. Plus d'infos ici :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/16417/
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Sam 2 Avr 2016 - 11:14

C'est plutôt une bonne nouvelle ce changement ! Smile

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 1 Mai 2016 - 19:38

Oh oui, je me sens beaucoup plus stable avec ça ! Laughing

News du moi d'Avril ici : http://rpgpapermaker.com/index.php/news/12-april-updates-slowly-recreating-the-engine (profitez en pour jeter un œil au site officiel héhé !)



RPG Paper Maker is now an open source engine for Windows, Linux and Mac!

The source code will always be presented. Take a look on github here : https://github.com/Wano-k?tab=repositories where I will post my works on RPM. You can contact me if you want to contribute to the project in any way.

You can also be sure that there will be a Linux and Mac version. For instance, I'm mainly working on the Windows version where the map editor is embedded into the main window! This is completely different to the Ruby version where it was a multi-window application. However, Linux users should stay on the multi-window model because the actual GTK version doesn't handle embedding. Be aware that the Window version is always more advanced than Linux version. I'm not working on Mac for now (principaly because I don't own any Mac), you'll have to wait later for that version. Some screenshots to compare :



Windows 1.0.1.0 version



Linux 1.0.1 version


Commercial status and making commercial games with RPG Paper Maker

It's been a while since I've been wondering about the RPM commercial status. First, because I thought that the project was so huge that I could not handle it alone anymore. And also because I changed my mind about open source development. Now, making commercial games with RPM will be the only way you have to pay for the engine. Any game made with the engine require a license to be sold. Again, the price is not decided but still pretty low (~$20). So if you want to make games only for fun and for free, don't be affraid! I will also put a "Donate" button when my works would be enough advanced. In the "Shop" section, I will also add goodies items later!


Game sample

I'm currently working on a simple game made with MonoGame framework. You can test and have the source code here : https://github.com/Wano-k/MonoGame-3D-Game-Test.



Demo guide

When you open RPM for the first time, you'll get that window :


This a great way to discover the engine without having to see a lot of tutorials. This will show you instructions to do in several windows like this :


You can stop the demo at any time.


Current work (TODO) :

On Windows :

   -Finishing the tile selector (rectangle selection with mouse, correction of frame blink while scrolling)
   -Map selector : adding/deleting new directories or new maps, edit labels or map properties
   -Map editor : implement mouse picking for floors

On Linux :

   -Create a new project
   -Open a project
   -Map selector
   -Open a map editor with multi-window
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 26 Juin 2016 - 17:56

Alors la partie avec le code source ne me concerne pas, mais je trouves que c'est une très bonne initiative !Smile

Pour les conditions de vente de logiciel, je trouve ça tout à fait juste (et abordable, non vraiment, ~20$ quand MV est à 70, c'est donné). Ca permettra en effet aux gens qui (comme moi) vendront pas leur jeu de pouvoir quand même profiter de l'engine que tu fais ! C'est vraiment une bonne façon de faire !

Le lien vers le téléchargement de la démo ne fonctionne par contre pas. Sad


Je me demandais aussi comment ton logiciel gérait les frames des différentes character sheet. Est-ce que ce sera limité à 3 comme VX/ACE/MV ou 4 ou bien est-ce que ce sera illimité en frame d'animation ? Comment cela se passera-t-il ? Smile

J'ai probablement encore plein d'autres questions, j'vais les noter dans un coin, j'reviendrais pour t'en faire part !


Bonne continuation en tout cas. Encore une fois, si besoin de quoique ce soit, j'suis dispo pour aider (surtout pendant les vacances)


PS : Ah oui au fait ! Le site est chouette, très sobre, mais ça fonctionne plutôt bien dans la loique de navigation, gj ! Smile

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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Dim 26 Juin 2016 - 21:33

Hey ! Alors oui, le nombre de frames sera paramétrable ! On pourra même choisir s'il y a des directions diagonales. Je pense que le mieux est qu'on puisse choisir un nombre de frames par défaut, et qu'on puisse tout de même le modifier pour des cas particuliers. En tout cas si t'as d'autres questions hésite surtout pas, je peux pas avoir toutes les bonnes idées toute seule ! Smile

Tu parlais de quel lien de téléchargement ? La version RUBY sur le site ? Ou le git ? En tout cas cool que le site te plaise ! Pour de l'aide, je sais pas si tu fais du Pixel Art, mais il me semble que non.

J'arrive avec des news sinon, mes exams sont finis donc j'ai un peu de temps devant moi. :p



-Tileset selector for floors and sprites (however, there's a small display bug while scrolling that I can't still figure out). Of course you can resize the windows between the tileset selector and the map editor.

Spoiler:
 

-As in ruby version, you can create directories and maps into the map selector. You can reorder it as you wish and rename your maps.
-Map creation/edition
-Inputs manager (working now!)



-Zoom/rotation camera, cursor moving
-Mouse picking implementation : add floors with pencil and tin of paint
-Effective way to display drawings when moving cursor
-Draw floors with cursor
-Play button to test your game (still working on it)
-Be aware that I'm principally working on the Windows version. I'd like to have something working on that plateform first. But what you can be sure for now is that the games created with the engine are compatible for Windows/Linux/Mac.
-Implementation of the same height system.
-There is a button to place your game start position, working in game :



-You can save a map. If it is not saved there is a symbol (*) after the name of the map. You can also save all the maps that have not been saved. The map is well displayed in game.
-You can set the current square size. The default value is 16 (the RTP square size).
-You can set the resolution of the game and play it on fullscreen or not.
-You can create your own colors with your own names (the selection is automatic with a winforms dialog)
-I started the langage management. I'll finish it later.
-I implemented a custom list box similar to the RPG maker one. Here is an example :



Each item has an unique ID, you can change the maximum number of items, copy/paste, edit, delete... The only difference is that you can reorder the items as you wish by draging them. In fact, you always select an item according to its ID. The order in the list doesn't matter, it's only a better way to organize your items.
-Here is the beginning of system page design :



-Background color can be set in the map properties
-Beginning of tilesets management :



-So I made a preview picture dialog :



There is the same RTP system. There can be options on the right. You can even choose your RTP folder on options. I will talk about passage collision, autotiles etc on the next update.
-Correction of flash effects on scrolling for tileset selector for the map editor
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MessageSujet: Re: RPG Paper Maker   Mar 26 Juil 2016 - 21:18

Yo! Une démo technique est sortie il y a quelques semaines : http://rpgpapermaker.com/index.php/downloads#content. Le premier post a également été mis à jour (en anglais).




http://rpgpapermaker.com/index.php/news/21-update-16-relief-3d-blocks


Hi! To be honest, I didn't work at all on the project for one week (holiday & others), so I'm posting a news only now. I'll hard work this week in order to catch up my delay.

-New design for rpgpapermaker.com!

Spoiler:
 

-Undo / Redo system! The system was not really efficient so I worked to remaster it. Now the system is really working well, and there will not be any problem when I will be adding new elements (montains, events, water,...)


-Adding 3D blocks! The implementation is a bit dirty now but I'll improve it this week. You can select the mountain texture in the database (relief section), this system is working like autotiles. The map editor tool bar now have a relief section:


Working like in RPG Paper Maker Ruby for the height of a block. You can also set the angle of you mountain (here 90° for a vertical mountain block). For now, only the 90° is implemented.

(note that the shadows are added manually, I will had automatic shaders later)

Well, see you next week (2th August)!
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